POLITICA DE RETUR
Inainte de expirarea perioadei de retragere, Cumparatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile calendaristice, incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Potrivit legii, cheltuielile de returnare sunt suportate de Cumparator
Bunurile se pot returna in aceeasi stare in care au fost receptionate, in termen de 14 zile calendaristice de la primire fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
Returnarea produselor se va face folosind serviciile standard prin curier sau livrare personala la adresa ESENZIO.RO, Sediul FAN COURIER GIURGIU, Strada Gloriei 2S, Giurgiu, Jud. Giurgiu.
Vanzatorul va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 14 zile calendaristice de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Daca doriti sa renuntati la unul dintre produsele achizitionate de pe www.Esenzio.ro sau va incadrati intr-una dintre situatiile de retur acceptate, gasiti mai jos conditiile de acceptare a renuntarii/returului si toate detaliile necesare. Dupa ce identificati situatia de renuntare la cumparare sau retur, va rugam sa urmati instructiunile.
Informatii valabile pentru orice retur sau renuntare la cumparare
Doar produsele cumparate de pe Esenzio.ro beneficiaza de drept de retur sau renuntare la cumparare.
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
Conform legii, prezenta facilitate se aplica doar clientilor persoane fizice.
Important: Nu se vor prelua produse in retur sau renuntare la cumparare decat la adresa ESENZIO.RO, Sediul FAN COURIER Giurgiu, Strada Gloriei 2S, Giurgiu, Jud. Giurgiu.
Eventualele probleme legate de compatibilitatea dintre produsele achiziționate din magazinul online www.Esenzio.ro și alte produse pe care Cumparatorul le deține sau urmează să le achiziționeze nu fac obiectul responsabilității Vanzatorului.
Cumparatorul care doreste sa faca un retur sau sa renunte la cumparare va inregistra o cerere in contul de client (detalii mai jos in aceasta pagina, paragraful "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). Dupa verificarea si aprobarea in scris a cererii, Cumparatorul va fi rugat sa trimita produsul prin curier.
Curierul este trimis de Vanzator pentru situatiile de retur 2,3,4 si este chemat direct de Cumparator pentru situatia 1.
Numarul de inregistrare a cererii trebuie sa fie trecut si pe documentul de transport (AWB). Produsele returnate fara aprobarea in scris a Vanzatorului si fara numarul de inregistrare trecut pe AWB nu vor fi luate in considerare, iar receptia produsului va fi refuzata.
In cazul produselor achizitionate in campanii promotionale sau pentru care s-au primit stimulente de care cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de Cumparator), Vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine contravaloarea stimulentului din suma rambursata.
In cazul retururilor repetate sau atunci cand se considera ca actiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie, Vanzatorul are dreptul sa refuze returul si sa solicite daune interese Cumparatorului, in condițiile legislatiei aplicabile.
Daca returul este acceptat, Cumparatorul poate opta pentru:
- inlocuirea produsului returnat cu un produs identic
- inlocuirea cu un alt produs, in cazul in care un produs identic nu se mai afla in stoc sau nu poate fi adus
- rambursarea integrala a valorii produsului
Daca se agreaza inlocuirea cu un alt produs, in cazul in care produsul este mai scump, Cumparatorul va plati diferenta, iar daca valoarea produsului inlocuitor este mai mica, Cumparatorul va primi rambursarea partiala corespunzatoare.
In cazul in care Cumparatorul doreste returnarea banilor, termenul maxim legal este de 14 de zile de la confirmarea returului, dar nu inainte ca produsul retur sa ajunga la Esenzio.ro.
SITUATII DE RETUR
- Renuntarea la produsul achizitionat (Renuntarea la cumparare)
Conform legislatiei in vigoare, posibilitatea de renuntare la un produs achizitionat fara a preciza motivele se aplica numai cumparatorilor persoane fizice (detalii in O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative).
Notificarea de renuntare la cumparare se face in scris, in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a produsului.
Cumparatorul care renunta la cumparare in conditiile legii va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (art 14 (2), O.U.G. Nr. 34/2014 ) si costurile suplimentare rezultate in urma diminuarii valorii produselor, daca aceasta diminuare este constatata.
Cumparatorul care renunta la cumparare va returna Vanzatorului produsele fara intarzaiere nejustificata, in decurs de cel mult 14 zile de la data la care a informat Vanzatorul de dorinta sa de a se retrage din contract.
Produsul va fi trimis prin curier de catre Cumparator, dupa primirea raspunsului in scris la notificarea renuntarii la cumparare si mentionand pe documentul de transport numarul cererii alocata de Vanzator. Curierul angajat de Cumparator trebuie sa predea produsele direct la adresa centrului logistic al Vanzatorului, si anume: ESENZIO.RO, Sediul FAN COURIER Giurgiu, Str. Gloriei 2S, Giurgiu, Jud. Giurgiu. Vanzatorul nu are posibilitatea de a prelua coletele din nici o alta locatie.
Dupa receptionarea produselor, Vanzatorul va face o evaluare a starii de vandabilitate a produselor. Cumparatorul va suporta diminuarea valorii produselor datorata manipularii (costurile de re-aducere a produsului la starea de vandabilitate, si, daca este cazul, de inlocuire daca produsul este returnat intr-o stare foarte deteriorata care face imposibila aducerea la starea de vandabilitate).
Pentru a reduce posibilitatea de deteriorare prin manipulare, recomandam Cumparatorului sa trimita produsele in starea in care au fost primite, in cutia originala, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura. Sub nici o forma nu se va lipi pe cutia originala a produsului scotch sau alte etichete. Recomandam supra-ambalarea cutiei originale intr-un alt ambalaj pentru a o proteja cat mai bine. Lipsa sau deteriorarea cutiei originale, deteriorarea produsului sau lipsa accesoriilor si a documentelor care au insotit produsul la livrare, vor diminua valoarea returnata Cumparatorului.
Suma pe care Vanzatorul o va returna Cumparatorului in urma evaluarii produsului, va fi transferata Cumparatorului in maxim 14 zile calendaristice de la data primirii notificarii de retragere din prezentul contract, dar nu inainte de receptia produsului de catre Vanzator. Suma va fi rambursata in aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita de Cumparator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Cumparatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Cumparatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
Nu se accepta pentru returnare produsele care fac obiecctul Art. 16 din OUG 34/2014:
Produsele aprovizionate pe baza de comanda speciala, produsele personalizate, produsele confectionate dupa specificatiile prezentate de catre consummator, produsele importate conform specificatiilor clientului;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator (exemplu: capace de WC, perii de WC);
- Produsele al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe perioada perioadei de retragere;
- Produse susceptibile a se deteriora rapid;
- Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- Produse software (sisteme de operare, aplicații, programe antivirus, jocuri, extensii de garantie, programe informatice, etc), filme, produse cu software preinstalat la care s-au creat conturi ori s-au activat licente ori s-au efectuat modificari la sistemele de operare, consumabile si/sau echipamente la care s-au desigilat consumabilele - aceste produse nu se pot returna decat in forma originala, in ambalaj sigilat
In aceste cazuri, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul si, in cazul in care produsul a fost deja trimis, de a re-expedia produsul inapoi Cumparatorului, pe cheltuiala Cumparatorului.
Detalii despre notificarea renuntarii la cumparare gasiti mai jos in aceasta pagina, in capitolul "Cum se notifica returul sau renuntarea la cumparare".
- Produs neconform cu specificatiile din site
In cazul in care produsul primit nu este conform cu specificatiile de pe site mentionate in pagina produsului achizitionat (Tab-ul "Specificatii") la momentul achizitiei, Cumparatorul va informa Vanzatorul despre neconformitatea constatata.
Lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia (pana la proba contrara). Se considera exceptii cazurile in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformitaţii va trebui dovedita de Cumparator.
Vanzatorul nu poate fi facut responsabil pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o manipulare sau instalare incorecta a produselor achizitionate. Cumparatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa de conformitate este minora.
Daca neconformitatea reclamata de Cumparator este fondata, Vanzatorul va recupera produsul de la Cumparator fara nici un cost pentru Cumparator, dar Cumparatorul este obligat sa ambaleze corespunzator produsul pentru transportul prin curier, pentru a nu fi deteriorat in timpul transportului. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produsului in timpul transportului.
In cazul in care lipsa de conformitate este dovedita, Vanzatorul va incerca sa aduca produsul respectiv la conformitate prin masuri reparatorii cu exceptia situatiei in care masura reparatorie este imposibila sau disproportionata. In cazul acestei situatii exceptionale, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat sau, daca nici inlocuirea nu este posibila, pentru rambursarea valorii produsului.
O masura reparatorie va fi considerata ca disproporţionata, daca impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare (a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate (b) importanta lipsei de conformitate (c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Important: Nu se considera neconformitate situatia in care produsul primit nu este identic cu cel din imaginea produsului de pe site. Aceste imagini sunt ilustrative, pot contine produse diferite ca aspect, uneori plasate in ambiente specifice care pot sugera mai bine utilitatea produsului. In stabilirea ne-conformitatii se citesc specificatiile din pagina produsului (Tab-ul 'Specificatii").
- Produs defect, nefunctional in 48 de ore de la receptie (DOA = dead on arrival)
In cazul produselor nefunctionale in primele 48 de ore de la receptie (produs DOA = dead on arrival) si doar in cazul in care lipsa de nefunctionalitate nu apare ca urmare a unor manipulari incorecte sau socuri mecanie, Cumparatorul poate cere inlocuirea cu un produs functional printr-o notificare in scris, trimisa in termen de 48 de ore de la receptia efectiva a produsului. (Detalii pentru inregistrarea cererii mai jos, in capitolul "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). In acest caz, costurile de transport si manipulare sunt gratuite pentru client. Produsele se returneaza in starea in care au fost primite, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura. Produsele vor fi ambalate corespunzator pentru transport, pentru a nu suferi deteriorari suplimentare.
- Livrare eronata
In cazul livrării unui alt produs sau unei alte cantitati dintr-un produs, Cumparatorul trebuie sa semnaleze incidental Vanzatorului in maxim 24 de ore de la receptia efectiva pentru a putea returna produsul. In acest caz, transportul si manipularea sunt gratuite pentru client. Recomandam Cumparatorului ca, in caz de livrare gresita, sa sune imediat la numarul de telefon de pe site sau sa ne trimita email la adresa comenzi@esenzio.ro.
Produsele se vor returna in starea in care au fost primite, in ambalajul original, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produselor sau a constatării de către Vanzator a stării de nevandabilitate a acestora.
CUM SE NOTIFICA RETURUL SAU RENUNTAREA LA CUMPARARE
Cumparatorul este rugat sa completeze formularul standard de retur direct din contul sau de client. Avantajul este aceala ca va beneficia de un sistem complet automatizat de urmarire a intregului proces de retur, timpii de raspuns sunt mai mici si poate urmari in orice moment statusul cererii sale.
Practic cumparatorul trebuie sa intre in contul sau de client de pe magazinul online Esenzio.ro aici si sa adauge o cerere de retur. Dupa ce va completa toate campurile cu informatii va primi un mesaj automat care ii va confirma inregistrarea cererii si va primi un numar de inregistrare.
Aceste cereri au prioritate la procesare. Cererea va fi aprobata in maxim 48 de ore lucratoare de la inregistrare. Apoi cumparatorul va primi o a doua notificare ce va continue toate detaliile pentru trimiterea produsului ce se returneaza.
Cumparatorul poate trimite o cerere de retur pe adresa de email comenzi@esenzio.ro in care sa explice motivele returului.
In cazul particular al renuntarii la cumparare Cumparatorul poate sa ataseze la mesajul trimis si formularul standard de retragere semnat si scanat pe care il poate descarca aici. Odata mesajul trimis, Cumparatorul este rugat sa astepte numarul de inregistrare al returului care va fi trimis de catre Vanzator.
Procesarea acestor cereri de retur se va face dupa procesarea cererilor clientilor cu cont, deci timpul de raspuns se poate prelungi. Recomandam tuturor Cumparatorilor cu cont neconfirmat sa isi confirme contul inainte de trimiterea cererii de retur, pentru a avea acces la toate facilitatile oferite clientilor cu cont. Daca Cumparatorul are nevoie de asistenta pentru confirmarea contului poate suna la numarul de contact de pe site.